Каштел Пала Краја се налази у центру Бачке Тополе, у близини Католичке цркве, која је друга по висини у Европи и сведочи о значају Тополе у старо време. Изграђен је 1806. године за угарског барона Пал Краја (Pál Kray) који је желео да то буде резиденција његове породице. Сам барон је сликовита личност. Пал Крај или у неким транскрипцијама, Краи (1735–1804) добио је племићку повељу 1762., док је баронски ранг «барон Крај од Крајове и Тополе» добио 30 година касније. Био је генерал у служби Хабзбурга. Борио се у Седмогодишњем рату, Аустријско-турском рату, ратовима Прве и Друге коалиције. Био је један од најуваженијих представника старе аустријске војске и као такав награђен је племићком титулом. Крајеви су добили презиме тако што су били из Крајове, у Румунији, могуће баш и румунског порекла. Французи су му дали надимак „Le terrible Kray“, француски «Ужасни Крај», вероватно због његових војних достигнућа. Умро је у Пешти 1804. године, међутим, није заборавио своју Тополу. Срце Пала Краја узидано је у темеље католичке катедрале која се налази поред каштела који носи његово име. Срце је из Пеште донето у сребрној кутији. На цркви се налази и плоча са посветом Палу Крају који је финасирао њену изградњу, а на плочи пише „Почивај међу својима“.
Зграда, која је има правоугаону основу, састоји се од приземља и спрата; њена главна фасада и улаз гледају на улицу. Ова фасада има централну избочину украшену гипсаним лајснама и наглашену великим порталом и балконом од кованог гвожђа карактеристичним за период изградње. Изнад улаза налази се балкон, са оградом од кованог гвожђа. Бочне фасаде нису декорисане. Просторије у приземном делу зграде су засведене, а у угловима просторија налазе се нише у којима су раније биле смештене пећи. Упадљиво је бордонаранџасте, елегантне теракота боје.
Архитектонски гледано, зграда сведочи о преласку између барока и неокласицизма, односно периоду цопфа, док неки извори, пак тврде да је у питању прелаз барока ка рококоу. За разлику од раскошног барока, рококо даје акценат на приватности, те отуда и смирена приватност овог каштела. Симетричност низа прозора говори о његовој дубоко барокној природи.
Данас се у дворцу налазе галерија слика и градски регионални музеј. Музеј је отворен 2002. године као одељење Општинског музеја Суботица. Представља збирке природне историје, археологије, етнографије, као и збирке везане за књижевност и уметност. У музеју се налази библиотека архитекте Имре Харкаијс и соба посвећена лекару Јаношу Хаџију (János Hadzsy). Зграда је обновљена и заштићена 1993. године, и у одличном је стању, те је у њу, будући да је музеј, дозвољен улаз. Поново је рестаурирана 2002. године.
Да и овај дворац буде окруњен језовитим и мистериозним причама, потрудили су се Тополчани. Наиме, постоји и легенда о клетви која је бачена на породицу Крај. Легенде кажу следеће: „Након погибије војсковође Пала Краја у Пешти, његов син, такође војсковођа, Ференц је одлучио да напусти војску да га иста судбина не би задесила. Вратио се кући својој мајци, сестри, жени и сину. Међутим, војничка крв му није дала да напусти оружје, па је одлучио да крене у лов. Сео је у кочије са својим омиљеним ловачким псом и кренуо. Док је путовао ка ловишту играо се са псом који је шапом закачио ороз пушке, и пушка је опалила. На врх године дана од погибије Пала Краја погинуо је и његов син, под сумњивим околностима, будући да је био војсковођа за пример, коме се овакве две грешке нису смеле догодити, да држи незакочену пушку и да је поврх тога окрене према себи. За разлику од оца и деде, Пал Крај Млађи није волео оружје већ коње, био је најбољи и најмлађи јахач у то доба. Није било таквог противника који је са својим коњем могао да га престигне. На једној трци његов коњ се пред сам циљ у последњој кривини саплео и пао, несрећом на свога младог газду и усмртио га. За само три године, страшна клетва је сустигла три Пала Краја, а поврх свега угашена им је лоза.» Није познато из којих разлога је на Крајеве бачена клетва, али су се богати људи оног доба лако могли замерити својим делима некоме на нижим положајима. Историја каже да је Јанош Крај био унук Пала Краја и да се борио у «Пролећу народа» за Угарску, а против Аустријанаца, Румуна, Срба и Хрвата, те да је 1849. заробљен од стране румунских чета, одведен у Темишвар где је и умро. У сваком случају, мушка лоза је угашена, а наследница је била Марија Крај која се удала за Јаноша Зичија (János Zichy), те се од тог тренутка каштел спомиње као Зичијев каштел, што се да видети на старим разгледницама.