Конак кнегиње Љубице је конак и музеј у Београду у улици Кнеза Симе Марковића. Конак кнегиње Љубице налази се на углу улица Кнеза Симе Марковића и Краља Петра, у једном од најстаријих делова града Београда. Грађена између 1829. и 1830. године, репрезентативан је пример грађанске архитектуре прве половине 19. века у Београду, и пример је балканског стила и како је Београд изгледао пре 200 година. Саграђена је у периоду од 1829. до 1830. године по нацрту архитекте Хаџи Николе Живковића, зачетника архитектуре нове Србије, у српско-балканском стилу, да служи као званична резиденција кнеза Милоша Обреновића и његове породице. .
Распоред резиденције је правоугаоног облика. Издиже се на три нивоа: сутерен, приземље и спрат. Подрум је прекривен сводовима; приземље и спрат су зидани традиционалном циглом и зиданим зидовима са дрвеним оквиром испуњеним циглом. Четвороводни кров је црепом и доминира осмоугаона купола и осам димњака. Приземље и спрат имају централни ходник око којег су распоређене остале просторије, по традиционалном оријенталном концепту који је еволуирао из затворених унутрашњих дворишта. На оба спрата налази се по једна „диванхана“, односно соба украшена софом која је служила као трпезарија или просторија за пријем „за диван“, односно разговор. Онај у приземљу је одвојен од осталог простора са два степеника и оивичен дрвеним стубовима повезаним парапетима; поред ње су широке степенице које воде у башту. Диванхана на спрату, окренута ка улици, је интимнија.
Иако је организација простора заснована на оријенталној традицији, конак кнегиње Љубице представља прекретницу у архитектури Београда јер својим спољашњим изгледом и декоративним елементима у великој мери сугерише утицај европске архитектуре. Овај утицај је посебно изражен код увучених фасада, кровних линија, купола и димњака, као и код ситнијих детаља архитектонске завршне обраде фасада, укључујући пиластре, завршне обраде прозора и обликоване вијенце. Еркери на фасадама, обично правоугаоног облика, имају полукружни облик.
Колико је био леп конак (конак) сведочи и путопис Ота Дубислава фон Пирха из 1829. године: „Мали део Београда се издваја у односу на остале, а то је мала област на југозападном крају главне улице у горњем граду. “ (…) Иако није највећа, по свом облику је најлепша зграда коју сам видео у Србији. „Нови конак се већ разликовао од обичних приватних кућа по улози која му је намењена и „садржи извесне особине које… (..) сврставају га у ред утврђених двораца великих паша и богатих бегова”. симбол како би Србија могла да изгледа да настави да се развија, попут Македоније, Босне и Херцеговине, источне Румелије или Албаније, у овом правцу.
Данас је резиденција једно од места Музеја града Београда. У њему се налазе уметничка дела и предмети везани за примењену уметност карактеристичну за живот грађанске класе 19. века, која је посебно припадала династији Обреновић. У одличном је стању.
Овај пројекат је подржало Министарство културе и информисања Републике Србије.